Buiten sporten

Sporten in Vaassen in de buitenlucht, daar knap je van op!

In Vaassen kun je nu ook in de buitenlucht sporten bij FoodMindMotion. De trainer, Marjolein Dees, geeft een aantal verschillende mogelijkheden. Zo kan iedereen sporten of bewegen op een niveau dat bij hem of haar past.

De sportieve wandelgroep heet Every-Body-Walk. Er wordt op stevig tempo gewandeld en er wordt afgewisseld met eenvoudige oefeningen die bijdragen aan het sterker worden van de spieren en aan soepelheid en lenigheid. Iedereen kan meedoen, want met de oefeningen stopje als je eigen grens is bereikt. Met een paar fijne wandel- of sportschoenen en kleding passend bij de weersomstandigheden kun je al meedoen. De wandelgroep is voor de beginnende sporter of voor mensen bij wie de belastbaarheid lager ligt door leeftijd, ziekte of overgewicht of zwangerschap. En voor mensen die het gezellig vinden om samen met anderen wat te ondernemen.

De bootcampgroep heet Every-Body-Bootcamp. Zoals de naam al zegt kan hieraan ook iedereen meedoen. Goede sportschoenen en kleding passend bij de weersomstandigheden zijn prettig. Tenslotte zijn we buiten aan het trainen. Bootcamp is vooral een workout voor je hele lichaam. Je bepaalt zelf je grenzen, maar zoekt die wel op onder begeleiding van de trainer. Er wordt gewerkt aan het sterker worden van je hele lichaam. Niet alleen fysiek, maar ook mentaal. Kom gerust eens meetrainen om te zien of het wat voor je is.

De gecombineerde Bootcamp-Run-Training is voor mensen die al een redelijke aerobe conditie hebben (5 minuten aaneengesloten kunnen hardlopen). Er wordt een afstand afgelegd die wordt gecombineerd met allerlei oefeningen waarmee je je hele lichaam traint en versterkt.

De (hard)looptraining Every-Body-Run is voor mensen die al (wat) ervaring hebben met hardlopen. Individueel of in verband met hun team- of spelsport. We houden ons bezig met intervaltraining, wendbaarheid, sprong- en startvermogen (explosiviteit), conditie-opbouw, conditie-uitbouw. Je niveau doet er niet zoveel toe. Of je nu beginner bent of gevorderd. Je voert allemaal dezelfde opdrachten uit. Dat de een dan meer afstand aflegt dan de ander is logisch. Het gaat om oefeningen die je niet snel in je eentje zou doen, maar die van essentieel belang zijn om je techniek en snelheid te verbeteren.

Voor alle vormen van beweging geldt dat je ze op eigen verantwoording doet. Overleg eventueel met de huisarts voordat je van start gaat.

Wil je meetrainen? Meld je voor een gratis proefles aan via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en laat weten wanneer je erbij zult zijn.